Home » Externe. Мировые новости » Povestea românului care face milioane de euro din salate
Povestea românului care face milioane de euro din salate
Dan Isai, CEO Salad Box / Sursă foto: www.wall-street.ro

Povestea românului care face milioane de euro din salate

Distribuie articolul:

În vacanţele din perioada de studenţie, a lucrat în America, Italia, Australia. Şi-a înfiinţat o firmă de publicitate, unde a acumulat o experienţă care l-a făcut să înţeleagă, cât de mult contează ca momentul de lansare a unui business să fie cel oportun. O altă experienţă, cea care a obţinut-o pe când muncea în Australia, a provocat ideea deschiderii unei afaceri acasă, în România.

Este Dan Isai, omul de afaceri din România, care a preferat să muncească acasă, să accepte să trăiască, împreună cu familia, într-un apartament închiriat, deşi doar anul trecut, afacerea sa a înregistrat vânzări de 8,6 milioane de euro. Recunoaşte că nu are casă cu piscină, pentru că toţi banii i-a reinvestit în afacere, astfel ca, potrivit propriilor estimări, să atingă, în 2015, venituri de 14 milioane de euro.

Despre transformarea visului lui Dan Isai în realitate, într-o afacere de succes, a scris www.wall-street.ro.

Dan Isai a trecut de la visul de a crea un lanţ de restaurante de tip fast-food la construcţia în doar trei ani a unuia dintre cele mai mari lanţuri de restaurante de tip “healthy food” din România, Salad Box, de la care anul acesta se aşteaptă la venituri de 14 milioane euro.

Ca recunoaştere a rezultatelor remarcabile în business şi a ritmului accelerat de creştere a afacerii Salad Box, Dan Isai a primit titlul EY Emerging Entrepreneur Of The Year – Romania 2015, în cadrul ediţiei din acest an a programului EY Entrepreneur Of The Year.

„La începutul anului 2012, mă gândeam, împreună cu soţia, că în România, salata nu e considerată fel principal în meniul zilnic şi ne-am gândit să încercăm să schimbăm puţin mentalitatea. Un prieten care avea un restaurant ne-a spus că suntem nebuni, că nu se pot face bani din salată. Românii consumă carne inclusiv ca gustare, între mesele principale. Nu ne-am lăsat şi, în aprilie 2012, am deschis prima locaţie, iar primul client a venit cu o porţie de aripioare, iar salata noastră a luat-o ca produs secundar. Ne-am luptat puţin cu această mentalitate, iar acum vânzările dovedesc că salata este un produs principal şi în România”, povesteşte Dan Isai, CEO Salad Box.

Business-ul s-a dezvoltat din dorinţa de a promova un stil de viaţă sănătos şi de a oferi o alternativă alimentaţiei de tip fast-food. Meniul este divers, compus dintr-o varietate de salate, supe cremă, deserturi şi sucuri naturale. Clienţii au de ales din mai mult de 40 de ingrediente pentru salatele pe care vor să le cumpere.

Salad Box a fost lansat în 2012, iar în prezent, sunt 40 de locaţii în 20 de oraşe. A fost nevoie de un an în care s-au testat produse, dar şi proceduri de funcţionare. În următorul an, împreună cu echipa, Dan Isai a pus la punct un sistem de franciză, bazat pe proceduri clare şi un model de business scalabil. În 2014, a început extinderea internaţionala, cu patru locaţii în Ungaria şi un restaurant în Germania, iar anul acesta, a ajuns la 400 de angajaţi.

În 2015, Salad Box aşteaptă să atingă venituri de 14 milioane euro, formate din vânzări de produse cu un preţ mediu de 3,5 euro. În 2014, grupul Salad Box a înregistrat vânzări de 8,6 milioane euro, ceea ce a înseamnat 100% creştere faţă de anul 2013. În prezent, Salad Box este al treilea lanţ de fast-food ca mărime în România, iar potenţialul estimat de Dan Isai se situează la 60 de locaţii.

Creşterea Salad Box a fost susţinută din fonduri proprii ale asociaţilor şi din profitul reinvestit: „Am reinvestit tot profitul. Acum stau împreună cu soţia şi cele doua fiice în chirie, nu avem casă cu piscină, pentru că am reinvestit totul”, spune Dan.

Încă din perioada studenţiei, Dan a început să lucreze în vacanţe în America, Italia, Australia. Contactul cu alte civilizaţii, cu medii de lucru şi idei de business diferite, l-au ajutat pe Dan să-şi extindă orizonturile ca viitor om de business. De altfel, ideea Salad Box i-a venit când lucra în Australia. Dar, înainte de Salad Box, în 2008, a deschis o firmă de publicitate, într-o perioadă când firmele încercau să taie din costuri, cele cu publicitatea fiind printre primele reduse. Din experienţa respectivă, omul de afaceri a învăţat cât de mult contează ca momentul de lansare a unui business să fie cel oportun.

Dan este Ambasador Jamie Oliver în România. Acest statut presupune apartenenţa la un program internaţional de conştientizare a rolului unei alimentaţii sănătoase asupra calităţii vieţii şi implicarea activă în campanii de educaţie alimentară.

Dan Isai a concurat alături de alţi 47 de antreprenori în cadrul competiţiei EY Entrepreneur Of The Year – Romania 2015, fiind câştigătorul titlului Emerging Entrepreneur Of The Year, pentru compania cu cel mai mare ritm de creştere.

Distribuie articolul: