Home » Noutăţi. Новости » Scade popularitatea „cărnii” vegetale sau s-a atins numărul maxim de consumatori?
Scade popularitatea „cărnii” vegetale sau s-a atins numărul maxim de consumatori?

Scade popularitatea „cărnii” vegetale sau s-a atins numărul maxim de consumatori?

Înființată în 2009, Beyond Meat s-a bucurat de popularitatea tot mai mare a produselor pe bază de plante şi în 2019 a fost listată la bursa din New York. Dar creșterea sa a încetinit considerabil în ultimii doi ani, iar în prima jumătate a anului, grupul a înregistrat o scădere a cifrei de afaceri și pierderi de aproape 200 de milioane de dolari.

Cu sediul în California (SUA), compania Beyond Meat a anunţat în luna octombrie că va renunţa la 200 de angajaţi, adică aproximativ 19% din forța sa de muncă la nivel global și și-a redus previziunile financiare pentru anul în curs. Aceasta după ce anunţase deja în august că va reduce cu 4% din forța sa de muncă. Cea mai mare parte a acestei noi reduceri de personal se va finaliza până la sfârșitul lunii decembrie.

Se reduc şi previziunile financiare

În timpul pandemiei, vânzările Beyond Meat au crescut deoarece consumatorii curioși au încercat şi opțiunile vegane. Acum, deşi compania se aştepta ca vânzările sale să crească cu 33% în acest an, se estimează că vor înregistra doar o creştere minoră, iar acțiunile sale s-au prăbușit cu aproape 83% în ultimul an. Conform ultimelor previziuni, Beyond Meat şi-a redus previzunile privind vânzări anuale la 400 și 425 de milioane de dolari, față de intervalul de 470 și 520 de milioane de dolari estimat anterior.

Care este viitorul „cărnii” vegetale?

După ce analiştii pieţei, dar mai ales investitorii se aşteptau ca această industrie să crească în următorii 10-20 de ani, aceste estimări sunt acum reconsiderate. Criza pare a fi afectat toată industria „cărnii” pe bază de plante deoarece volumul vânzărilor se află în scădere de 22 de luni consecutive.

În ceea ce privește viitorul cărnii pe bază de plante s-au emis mai multe ipoteze. Unii spun că încetinirea vânzărilor este rezultatul inflației alimentare – consumatorii schimbă „carnea” pe bază de plante, mai scumpă, cu carne animală mai ieftină. În timp ce alţii se întreabă dacă nu cumva s-a ajuns pur și simplu la numărul maxim de consumatori dispuși să încerce sau să cumpere în mod repetat burgeri și cârnați vegetali. Oricum, inflaţia a dus la reducerea percepției conform căreia „cărnurile” pe bază de plante sunt mai sănătoase decât proteinele animale, chiar dacă companiile producătoare se concentrează pe beneficiile pentru mediu.

„În urmă cu câțiva ani, afacerile Beyond Meat erau în plină expansiune şi pentru o vreme, se părea că Beyond Meat cucerește lumea. Această creștere a încetinit, iar unii se întreabă dacă nu cumva numărul de consumatori a ajuns la limită” titrează The New York Times.