În ciuda provocărilor continue de pe piață, producătorii de maşini agricole rămân angajaţi în creşterea performanţei şi a investiţiilor care sporesc productivitatea şi profitabilitate clienţilor. Acesta este mesajul transmis de către marii jucători din acest sector. Principala cauză a scăderii vânzărilor de maşini agricole este reducerea cererii din partea fermierilor, în paralel cu creşterea preţurilor la furnizori.
Piaţa maşinilor agricole la nivel global:
- America de Nord – volumul vânzărilor a scăzut cu 18% în al treilea trimestru din 2024, comparativ cu trimestrul III 2023, pentru tractoarele sub 140 CP și a scăzut cu 17% pentru tractoarele de peste 140 CP. Vânzările de combine au scăzut cu 29%.
- Europa, Orientul Mijlociu și Africa (EMEA) – cererea de tractoare și combine a scăzut cu 20%, respectiv cu 50%. America de Sud – cererea de tractoare și combine a scăzut cu 12%, respectiv 32%, continuând tendința negativă din trimestrele precedente.
- Regiunea Asia-Pacific – cererea de tractoare a crescut cu 1%, în timp ce vânzările de combine au scăzut cu 33%.
John Deere raportează o scădere cu 38% a veniturilor în trimestrul IV
Deere & Company a raportat un profit de 1,245 miliarde USD pentru ultimul trimestru încheiat la 27 octombrie 2024 (4,55 USD /acțiune), comparativ cu un profit de 2,369 miliarde USD (sau 8,26 USD /acțiune) realizat în trimestrul încheiat la 29 octombrie 2023.
Pentru anul fiscal 2024 (s-a încheiat pe 31 octombrie 2024), profitul Deere & Company a fost de 7,100 USD miliarde, sau 25,62 USD pe acțiune, comparativ cu 10,166 miliarde USD (34,63 USD/acțiune), în anul fiscal 2023.
Vânzările grupului american la nivel mondial au scăzut cu 28%, la 11,143 miliarde USD, pentru al patrulea trimestru al anului fiscal 2024 și au scăzut cu 16%, la 51,716 miliarde USD, pentru întregul an.
„Pe fondul provocărilor semnificative ale pieței din acest an, ne-am ajustat în mod proactiv operațiunile de afaceri pentru a ne alinia mai bine la mediul actual”, a declarat John May, președinte și CEO al Deere & Company. „Împreună cu îmbunătățirile structurale realizate în ultimii câțiva ani, aceste ajustări ne permit să servim clienții noștri mai eficient și să obținem rezultate puternice pe parcursul ciclului de afaceri.”
Profitul prognozat de Deere & Company pentru anul fiscal 2025 este estimat să fie cuprins între 5,0 miliarde USD și 5,5 miliarde USD.
Gigantul american Deere & Company are la nivel mondial peste 75.000 de angajaţi.
Veniturile CNH Industrial au scăzut cu 22% în trimestrul III din 2024
CNH Industrial N.V. a raportat pentru trimestrul III (încheiat la 30 septembrie 2024), un profit de 310 milioane USD și un câștig pe acțiune de 0,24 USD, comparativ cu un profit de 540 milioane USD și un câștig pe acțiune de 0,40 USD pentru trimestrul similar din 2023.
Veniturile consolidate au fost de 4,65 USD miliarde, în scădere cu 22% față de T3 2023 și vânzările nete ale producţiei industriale au fost de 4,00 miliarde USD (în scădere cu 25% față de T3 2023).
„CNH s-a concentrat pe eficientizarea operațiunilor companiei și pentru a răspunde mai mult la nevoile clienților noștri. Dar stocurile de maşini agricole ale dealerilor rămân ridicate și vor necesita eforturi suplimentare pentru a se alinia cererii din piaţă. Pe măsură ce ajustăm în continuare nivelurile de producție în timp ce facem investiții în tehnologie și procese de îmbunătățire a calității, ne poziționăm pe termen lung și ne consolidăm poziția de lider în industrie” se arată în comunicatul oficial al CNH. Vânzările din agricultură ale CNH au scăzut în trimestrul III cu 24%, până la 3,31 miliarde USD, în primul rând din cauza volumelor mai scăzute de livrări.
AGCO raportează o scădere a vânzărilor de 24,8% în trimestrului trei 2024
Unul dintre liderii globali din sectorul maşinilor agricole, AGCO (proprietarul unor mărci precum Fendt, Massey Ferguson și Valtra) a raportat vânzări de 2,6 miliarde USD pentru trimestrul al treilea (încheiat la 30 septembrie 2024), în scădere cu 24,8% față de trimestrul al treilea din 2023.
Profitul a fost de 0,40 USD pe acțiune pentru al treilea trimestru al anului 2024, comparativ cu 3,74 USD pe acțiune realizate în al treilea trimestru din 2023. Vânzările nete pentru primele nouă luni ale anului 2024 au fost de aproximativ 8,8 miliarde USD, ceea ce reprezintă o scădere de 17,3% comparativ cu aceeași perioadă din 2023.
În eforturile sale de a gestiona nivelul stocurilor, AGCO a redus producția globală de maşini agricole cu 35% în trimestrul III, ceea ce a fost cu 19% mai mult decât s-a anticipat anterior. Numai în America de Sud, Grupul a redus nivelurile de producție cu peste 50% comparativ cu trimestrul similar din 2023 şi sunt așteptate reduceri suplimentare în trimestrul 4.
Scăderi ale vânzărilor regionale raportate de AGCO în trimestrul 3 din 2024:
- Europa/Orientul Mijlociu („EME”) -18,2%;
- America de Nord -21,8%;
- America de Sud -47,0%;
- Asia/Pacific/Africa („APA”) -11,7%.
Claas rămâne pozitiv în condiții dificile
Grupul german a raportat vânzări nete de maşini agricole cu puțin sub 5,0 miliarde EUR pentru anul financiar 2024, mai puțin cu 1,1 miliarde EUR (-19%) față de anul financiar 2023.
În raportul Claas se arată că prețurile stricte ale producătorilor, ratele ridicate ale dobânzilor, condițiile meteorologice severe și tensiunile geopolitice au dus la multă incertitudine, iar fermierii și antreprenorii ezită să cumpere tractoare și mașini noi. În ciuda scăderii vânzărilor nete, Claas consideră că a „navigat cu succes” într-un mediu industrial dificil în anul fiscal 2024 (încheiat pe 30 septembrie).
Profitul operațional înainte de amortizare a fost de 584 milioane EUR (769 milioane EUR în 2023), iar venitul net pentru 2024 a fost de 253 milioane EUR (anul precedent – 347 milioane EUR).
„Am avut rezultate bune pe o piață tensionată și extrem de competitivă a mașinilor agricole”, spune directorul financiar Henner Böttcher. „În ciuda unei scăderi semnificative a vânzărilor, câștigurile noastre puternice demonstrează rezistența noastră. Astăzi, dă roade că ne-am adaptat structurile și procesele devreme, pe fondul unei faze de dinamică ridicată a pieței și incertitudini geopolitice tot mai mari.”
CLAAS a reuşit gestioneze costurile în mod eficient și să promoveze afacerea în mod proactiv. „Am crescut din nou cheltuielile noastre de cercetare și dezvoltare la peste 330 de milioane de euro și am făcut investiții specifice în proiecte viitoare, noi tehnologii și rețeaua noastră de producție. În acest fel, asigurăm o creștere durabilă și stimulăm inovația”, a declarat Jan-Hendrik Mohr, CEO-ul Claas.