Home » Interviu. Интервью » Iuliana Popa: Ne dorim ca afacerea noastră să continue din generație în generație
Iuliana Popa: Ne dorim ca afacerea noastră să continue din generație în generație

Iuliana Popa: Ne dorim ca afacerea noastră să continue din generație în generație

Distribuie articolul:

„Mileroaia PRIM” SRL este unul din proiectele investiționale lansate în vara anului 2018, în sectorul agricol din Republica Moldova, prin intermediul Proiectului „Subvenții în Avans pentru start-up-uri”.

„Ideea de a înființa o afacere în domeniul agricol a venit din dorința părinților mei, emigranți de peste 15 ani, ce întotdeauna și-au dorit să revină în Moldova, ținând cont că suntem o familie de la sat, de-a lungul anilor au procurat mai multe terenuri agricole și astfel, eram ferm convinși că dacă vom reveni acasă vreodată, domeniul nostru de activitate va fi agricultura. În felul acesta, am decis să valorificăm terenurile agricole care se aflau în preajma Codrilor Moldovei”, a menționat Iuliana Popa, protagonista istoriei noastre,  dar și beneficiară a Proiectului Subvenții în Avans pentru Strat-up-uri.

Surprinzător, dar apicultura a fost domeniul ce i-a ales drumul spre calea antreprenoriat-ului, menționează Iuliana. De ce? Deoarece, în 2018 acest domeniu a devenit nu doar un hobby pentru familia sa, ci și o afacere cu perspective mari de viitor.

Astfel, în vara anului 2018 ia naștere SRL ,„Mileroaia PRIM”. Un proiect în sectorul apicol, cu un viitor prosper, atât pentru Iuliana, cât și pentru familia sa.

Locul de amplasare a stupinei este inima Codrilor Moldovei, într-un sat cu o denumire foarte frumoasă. Legenda spune că acum mulți ani pe acele meleaguri locuia un boier numele căruia era „Mileroaia”. Și până astăzi dealurile respective sunt denumite „Dealurile lui Mileroaia”. Iată de ce a ales conceptul „MILU” – Simplu, Sonor și cu o istorie în spate.

Iuliana zice că „MILU reprezintă acea companie care își dorește să păstreze oamenii acasă, să lucreze în țara lor și în special să practice ocupația pe care o iubesc. Conceptul MILU este despre natură, despre sănătate, astfel, inițial au amplasat stupii cu albine în pădurile din raionul Edineț, pe terenurile protejate de către ÎS „Întreprinderea pentru Silvicultură Edineț”, un loc pitoresc, departe de vâltoarea urbană. Astfel, a început marea nebunie pe care o numim astăzi MILU”.

Pentru lansarea SRL „Mileroaia PRIM”, Iuliana Popa a reușit prin intermediul Proiectului „Subvenții în Avans” să obțină suport financiar de la stat, nerambursabil în sumă de 650 000 MDL. Cu acești bani, tânăra antreprenoare a putut achiziționa:

  • 200 de stupi
  • utilaj apicol pentru extragerea mierii
  • cântar apicol
  • platformă apicolă pentru transportarea stupilor la pastoral.

„Afacerea noastră a obținut șansa la existență datorită proiectului de subvenționare. În felul acesta am reușit să pornim afacerea și am parcurs primele etape de lansare. Dar, în scurt timp vom da în exploatare proiectul și vom demara o afacere demnă de succes”, a menționat Iuliana Popa.

iuliana-popa4

Cea mai grea etapă pentru „Mileroaia PRIM” SRL a fost identificarea surselor financiare pentru lansarea afacerii. Dar, pentru tânăra antreprenoare aceasta a constituit o provocare, ce ar putea să-i schimbe viitorul. Astfel, după ce a primit prima tranșă de bani din partea AIPA, Iuliana a înțeles că visul ei începe să devină realitate.

Provocări în lansarea afacerii

Pentru Iuliana cea mai mare dificultate a fost colaborarea cu furnizorii, de la care urma să-și achiziționeze obiectele necesare în vederea lansării afacerii. Astfel, spune ea: „când ești începător și nu ai experiență de lucrul cu furnizorii într-un anumit domeniu, este cel mai greu, deoarece nu toți au atitudine serioasă spre a-ți oferi produse calitative, ce ar corespundă prevederilor contractuale.”

Planuri de viitor:

Își dorește ca afacerea să prospere din generație în generație. Scopul lansării acestui proiect investițional în sectorul agroalimentar, este ca produsele apicole de calitate să obțină o cotă majoritară pe piața locală, inclusiv cu posibilitatea de a-și extinde numărul de stupi, ajungând până la 1000, ca ulterior produsele apicole să poată ajunge și pe piețele externe.

iuliana-popa2

De asemenea, prin lansarea proiectului dat, tânăra antreprenoare își dorește ca să dezvolte turismul de aventură în Republica Moldova. În acest context, va invita la stupină turiști, amatori, ca să participe la procesul de extragere a mierii, dar și să afle mai multe despre importanța albinelor – considerate cele mai importante vietăți din lume.

În acest an, planifică să lanseze două produse noi pe piață, și anume:

  • ambalaj alimentar din ceară naturală – înlocuirea corectă, ecologică și biodegradabilă a foliei alimentare convenționale;
  • lingurițe pentru miere din lemn de frasin, concepute și sculptate manual de către un tânăr sculptor autohton, având un design unic și inspirat. Astfel, se va promova artiștii locali, sculptura, ecologia și inovația.

Întrebată, ce lecții a învățat și ce sfaturi utile ar putea oferi doritorilor de ași lansa o astfel de afacere, Iulia menționează: „cea mai importantă lecție pe care am învățat-o este că trebuie să nu renunți niciodată și momentul potrivit este acum! Sigur, este nevoie de multă perseverență. Am învățat să deschid uși, să cer ajutor, să mă consult cu oamenii care sunt de mult timp în domeniu.

Am învățat că niciodată nu va fi ușor și dacă ți-e ușor înseamnă că ceva greșești. Am învățat că trebuie să cunosc domeniul din punct de vedere practic. Nimic nu va fi posibil dacă nu voi avea o gândire „altfel”, tinerețea este un atu în acest sens. Cu siguranță, am învățat că acasă este cel mai BINE!”

Distribuie articolul: