Home » Noutăţi. Новости » Cozi imense de camioane la punctul de trecere a frontierei Giurgiulești. Șoferii spun că așteaptă cel puțin cinci zile pentru a trece vama
Cozi imense de camioane la punctul de trecere a frontierei Giurgiulești. Șoferii spun că așteaptă cel puțin cinci zile pentru a trece vama

Cozi imense de camioane la punctul de trecere a frontierei Giurgiulești. Șoferii spun că așteaptă cel puțin cinci zile pentru a trece vama

Cozi imense de tiruri la punctul de trecere a frontierei Giurgiulești. Șoferii spun că timpul de aflare în vamă variază de la cinci la zece zile. Aceștia se plâng pe faptul că actele în vamă sunt perfectate într-un regim foarte lent, iar condițiile elementare din vamă sunt nesatisfăcătoare. Astăzi, în jur de 600 de TIR-uri au format o coadă cu o lungime de peste 10 km.

Printre cei care stau în rândurile imense formate la vama Giurgiulești sunt șoferi de camioane din Ucraina, Turcia, Bosnia și Republica Moldova.

De la Chișinău venim, 10 zile avem de când stăm aici, iată ședem în masină și nu stim ce e acolo”, spune un șofer.

De 6 zile stau aici, e foarte greu, nimeni nu ne spune nimic, totul se mișcă cu viteza melcului. Data trecută, colegul meu a stat în acest punct vamal mai bine de opt zile”, spune un alt șofer de camion.

Vin din Ucraina, merg în Bulgaria, sunt aici de 10 zile. Abia astăzi ne-au permis să intrăm pe teritoriu, nouă zile am stat acolo în drum, fără apă, fără veceu, fără alimente. Trebuie să mergi vreo 4,5 km până în oras, ca să-ți procuri ceva, asta e situația”, declară un alt șofer.

E a noua zi astăzi de când stăm și rândul e foarte mare, nu se prea lucrează, eu nu știu, vama nu merge. Uitați-vă, s-au dus astăzi 513 și e dus de la ora 10 și încă nu sunt mutați de acolo sus, unde se întâlnesc ucrainenii cu moldovenii, înseamnă că și românii nu lucrează și ai noștri nu lucrează, e foarte greu”, spune unul din șoferi.

Stau toți aici fără mâncare, flămânzi, vai de capul lor, nespălați, stau la rând. Trebuie să se gândească oleacă, că s-a înmulțit transportul, față de cum a fost, cu războiul acesta în Ucraina. Sunt foarte multe mașini ale noastre și nu se prea lucrează cum trebuie”, spune un alt șofer.

Între timp, autoritățile de la Chișinău spun că în cel mai scurt timp va fi implementată programarea electronică, astfel încât să fie redus fluxul de camioane în acest punct vamal.

Subiectul de lărgire a capacităților de traversare a frontierei și a punctului vamal țin de Inspectoratul General al Poliției de Frontieră și de Serviciul Vamal, nu de Ministerul Infrastrcturii și Dezvoltării Regionale. În același timp, ce încercăm să facem acum? Este să implementăm acel rând sau programare electronică, astfel ca cel puțin transportatorii să știe din timp când să ajungă la punctul de trecere a frontierei și să nu fie nevoiți să aștepte prea mult acolo”, a declarat ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu.

Odată cu declanșarea războiului de către Rusia împotriva Ucrainei, această rută este folosită și de camioanele ucrainene care fug din calea războiului, preferând rutele pe uscat. Experții susțin că astfel s-a creat unul dintre cele mai mari blocaje pentru exportul de alimente în regiunea Mării Negre.

Datele oficiale arată că, numai în luna octombrie, peste 1300 de camioane au trecut vama prin Reni-Giurgiulesti.