Home » Externe. Мировые новости » Cum va arăta tractorul viitorului?
Cum va arăta tractorul viitorului?
Sursă foto: http://agrointel.ro/

Cum va arăta tractorul viitorului?

Distribuie articolul:

Cum va arăta tractorul viitorului? A fost una dintre cele mai importante dezbateri care au avut loc la expoziţia internaţională Agritechnica – 2015. Evenimentul s-a desfăşurat în oraşul german Hanovra, în perioada 10-14 noiembrie 2015.

În viziunea lui Roger Stirnimann, profesor de inginerie la Universitatea Bern din Elveţia şi membru al Asociaţiei de Inginerie Agricolă din Elveţia, piaţa maşinilor agricole încearcă să răspundă şi să se adapteze provocărilor agricole vehiculate deja pentru anii următori.

Principala grijă a constructorilor de maşini agricole este de a răspunde cererilor venite din partea celor care lucrează în agricultură, consideră inginerul elveţian, care a făcut o evaluare a modului în care se va dezvolta industria pentru a face faţă tendinţelor politicilor agricole implementate de marile economii ale lumii.

În noile state industrializate, aşa cum sunt China şi India, micile ferme de familie încep să folosească tractoare. Aici se pretează mai ales tehnologiile simple, uşor de operat şi de întreţinut. Pe de altă parte, nu vor fi deloc de neglijat durata de viaţă a tractoarelor şi preţul care se impune a fi unul accesibil.

Pe de altă parte, fermierii din vestul Eruopei au un alt set de nevoi, similare cu cele ale agricultorilor americani. Se pune accent pe anduranţă, eficienţă, raport preţ-calitate şi pe confort. Aceşti producători agricoli caută o îmbunătăţire în tracţiune, o reducere a tasării solului şi sisteme de comunicaţii între tractoarele din flota cu care lucrează, sisteme care să poată fi folosite indiferent de brandul pentru care optează. Totodată, se pune accept pe vizibilitatea maşinilor în câmp, pe scaunele cât mai comode, pe climatizare şi pe aplicaţii ce permit operarea complexă din cabina tractorului.

Ce vor face constructorii în raport cu aceste solicitări din partea clienţilor? Se încearcă simplificarea procesului de construcţie, cu reducerea costurilor şi posibilitatea de a se investi mai mult pe partea de optimizare şi personalizare a dotărilor.

Pe de altă parte, marile branduri sunt preocupate de legislaţia pe care tehnica agricolă o are de respectat, în special cea referitoare la normele de protecţie a mediului. În afară de emisia de noxe, se lucrează mult la limitele de greutate, restricţiile de lăţime sau îmbunătăţirea sistemului de frânare.

În termeni de soluţii imediate pe piaţa tractoarelor, constructorii au venit la ediţia din acest an a Agritechnica cu o serie de inovaţii menite să crească eficienţa maşinilor agricole şi care reduc efectele nocive asupra solului. În acest context, se poate vorbit despre sistemul propus de Fendt pentru a schimba presiunea din anvelopele tractoarelor în timpul mersului, ceea ce ajută tractoarele dotate cu VarioGrip şi GripAssist să facă o trecere rapidă între munca din câmp şi circulaţia pe şosea, dar şi pe diferite parcele ale fermei, unde solul poate varia. O altă soluţie ar fi folosirea anvelopelor VF, care au nevoie de o presiune cu 40% mai mică pentru a oferi aceleaşi rezultate la muncile agricole.

Sursă: www.agrointel.ro     

Distribuie articolul: